המדריך המלא לבניית אתר למשרד עורכי דין: מה שכל עורך דין חייב לדעת!

עורכי דין? כדאי שתקראו את זה.

בניית אתר למשרד איננה עוד משימה צדדית זניחה שניתן להקל בה ראש. עם מתחרים רבים סביבך, חשוב לבדל ולייחד אותך מכל האחרים, להעמיד את האתר שלך בראש טבלת התוצאות בגוגל ולאפשר לו נוכחות מרשימה ברשתות החברתיות. ללא אתר איכותי ויעיל קשה מאד לעשות זאת.

סיבה נוספת וחשובה לא פחות לבנות אתר עסקי איכותי הינה העובדה שהוא יהפוך לעובד המצטיין שלך חודש אחר חודש וידאג להרחבת חוג הלקוחות, לא יפספס לעולם שום לקוח, יעניק מידע ושירותים שונים באופן אוטומטי והכי חשוב – יציג אותך בדרך הטובה ביותר וישמש חלון ראווה לכשרונותיך ויכולותיך. להלן המדריך המלא לבניית אתר למשרד עורכי דין: מה שכל עורך דין חייב לדעת.

 

האתגרים המיוחדים בשלבי בניית אתר לעורך דין

בניית אתר לעורך דין משלב שני אתגרים מרכזיים: הראשון, יש צורך ברגישות יתר ובשקילת מילים, מאחר וכל עורך דין מחוייב על פי חוק בהגנה על פרטיות הלקוחות ותוכן התיקים, אך מן הצד השני כל עורך דין רוצה להתגאות בהישגיו, במיוחד אם הם מרשימים. לכן חשוב לוודא כי כל התוכן עונה על דרישות החוק מצד אחד אך מפרט ביתר נדיבות את יכולותיו וכשרונותיו של עורך הדין. האתגר השני הוא העובדה שבדרך כלל, בעיקר בערים גדולות, עורכי הדין הינם רבים ומתחרים זה בזה ללא הרף. התוצאה היא צורך רב ביותר בבידול ובהבלטת המיוחד והשונה בכל משרד עורכי דין על מנת להעניק לו יתרון על מתחריו הרבים. כל זאת ועוד מנחים את מומחי בניית אתר לעורכי דין אשר שוקדים על מלאכתם כדי להביא לתוצאות הטובות ביותר עבור הלקוח שלהם, עורך הדין ומשרדו.

 

המדריך המלא לבניית אתר למשרד עורכי דין: מה שכל עורך דין חייב לדעת

על מנת להסביר בצורה נכונה ומדוייקת כל מה שתצטרכו לדעת על בניית אתר לעורכי דין חילקנו את המאמר לנושאים הבאים: סגנון ונראות, חוויית משתמש, אוטומטיזציה, שיווק SEO ושיווק ברשתות החברתיות.

שיווק SEO ושיווק ברשתות החברתיות

בחרנו להתחיל דווקא מן הסוף כדי להבהיר מה עומד לנגד עיני המומחים לבניית אתר לעורכי דין ומה מטרת העל של הפרוייקט כולו. בדרך כלל בניית אתר הינו רק השלב הראשון מתוך אסטרטגיה שיווקית שלמה הכוללת פיתוח דפי נחיתה ותדמית, אתר עסקי, SEO ושיווק דיגיטלי ברשתות חברתיות ועוד. לכן חשוב תחילה להבהיר את המושגים הללו כדי להבין מהם היסודות המנחים.

בקצרה, SEO הינו שיווק באמצעות מנוע החיפוש של גוגל. גוגל הינו מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם עם 97% מכלל בקשות החיפוש ברשת. כאשר לקוח פוטנציאלי מקיש את מילות המפתח ‘עורך דין לגירושין בפתח תקווה’ או ‘עורך דין ונוטריון בירושלים’, האלגוריתם של מנוע החיפוש של גוגל יעניק לו את כל התוצאות הרצויות, כאשר שלוש התוצאות הראשונות יהיו בעלות ההתאמה הגבוהה ביותר לחיפוש.

אם המשרד שלך הינו בין שלוש התוצאות הראשונות, רוב הסיכויים שיפנו אליך.

שלוש התוצאות הטבעיות הראשונות הינן תוצר של שיווק אורגני סבלני ולאורך זמן שכולל אופטימיצזיה של האתר העסקי, תוכן איכותי, תנועה רבה, קישורים מאתרים חזקים, המלצות ועוד. אך אם תשימו לב, בדרך כלל מעל לתוצאות החיפוש הטבעיות ישנן גם תוצאות המובלטות במסגרת שחורה. אלו הם המפרסמים באמצעות שיווק ממומן, הם משלמים לגוגל כדי שיפרסם אותם ראשונים.

שיווק מסוג זה מתאים מאד למי שפתח משרד חדש ורוצה לפרוץ לתודעה, או שיש ירידה מתמשכת בפניות ויש צורך להגביר את החשיפה ואיתה גם את זרימת הלקוחות. אך לאורך זמן, דווקא השיווק האורגני האיטי והיציב יעניק לבעל המשרד את היתרון של להיות תמיד במקום הראשון בתוצאות הטבעיות. אותו הדבר גם לגבי רשתות חברתיות. הנוכחות הגבוהה שלכם שם תגביר את החשיפה ותזמין לקוחות פוטנציאלים לפנות אליכם. כמובן שלא תוכלו לספר מה התרחש בין כותלי בית המשפט, אך תוכלו לתת עיצות, לפרסם הרצאות שנשאתם, טיפים חשובים ועוד במסלול ממומן או במסלול אורגני לבחירתכם, כאשר ניתן לשלב את שניהם למכפיל כוח מנצח.

סגנון ונראות

כאשר אדם פונה לעורך דין הוא מצפה לראות מוניטין, יוקרה, מראה מכובד ואמין. אדם אשר פונה לעורך דין בדרך כלל מפקיד את גורלו בידיו, במיוחד כאשר מדובר בממון רב או בעתידו האישי והמקצועי, לכן חשוב מאד לעצב את אתר הבית של עורך הדין בצורה המכובדת והרהוטה ביותר. חשוב להבליט את התארים, הפרסים, ההישגים והנצחונות המרשימים, ואם יש הישג מיוחד כגון זכייה בפרס חשוב, השגת תקדים מיוחד, תארים מאוניברסיטאות מבוקשות בעולם, ידיעת שפות זרות, וכל דבר אשר מעניק יתרון לעורך הדין – כך ייטב. בדרך כלל רצוי לפרסם את תמונות עורך הדין המנהל את המשרד וכל עורכי הדין אשר עובדים ביחד עימו באופן רשמי, מכיוון שכך אנשים חשים בנוח יותר לפנות אליכם.

 

חווית משתמש

העולם של היום מתנהל בקליק. מאחר ולכל עורך דין בכל תחום, נישתי ככל שיהיה, יש מתחרים רבים, חשוב מאד לשים דגש על אתר נוח לשימוש שבו כל המידע נמצא באופן נגיש. אם לקוח פוטנציאלי ירצה לשכור את שירותכם, בדרך כלל בשכר טרחה גבוה מאד, הוא רוצה לדעת מה הוא קונה. באמצעות גישה נוחה למידע רלוונטי, נראות נעימה לעין, מהירות תגובה ודרכים נוחות ליצור אתכם קשר, בהחלט יהיה ניתן להגביר את כמות הפניות אליכם.

 

אוטומטיזציה

אוטומטיזציה פירושה שהלקוח יכול ליצור אתכם קשר באמצעים לא אנושיים כמו למשל בוט, שיחת וואצאפ אוטומטית, מידע זמין, אפשרויות לשליפת מידע אישי בנוגע לתיק המנוהל אצלכם, אפשרויות לתכתובת והשארת פרטים אישיים. חישבו על כל אותם אנשים ששוקלים לפנות לעורך דין דווקא בשתיים בלילה כששנתם נודדת והדאגות טורדות או אפילו דקה אחרי שיצאתם מן המשרד, זה לא משהו נדיר. לעולם לא תפספסו לקוחות בכל שעה של היום, גם לא בזמן שאתם בחופשה או מבלים בפארק עם הילדים עם דף השארת פרטים. ישנם אתרים מסויימים שאפילו מאפשרים ללקוח לתאם לעצמו פגישה במשרד באמצעות יומן דיגיטלי או משלבים סרטוני הדמייה המסבירים כיצד ואיך תוכלו לעזור להם, לחיזוק התחושה שאתם בעל המקצוע המתאים ביותר עבור הלקוח המתעניין. כך או אחרת, שילוב אוטומטיזציות שונות באתר שלכם יכול להגביר את חווית המשתמש כמו גם את הסיכוי שהלקוח הפונטציאלי אכן יפנה אליכם.

לסיכום

בניית אתר לעורך דין כרוך במחשבה רבה כיצד לעצב, לתכנן ולשווק. על פרק עומדים המוניטין והמקצועיות של עורך הדין כמו גם פרנסתו. לכן חשוב מאד להתמקד בחברה לבניית אתרים אשר מבינה את הצרכים השונים של עורך הדין ותדע כיצד לבדל ולייחד אותו מעל לכל המתחרים, תדאג להציבו גבוה ככל הניתן בתוצאות החיפוש בגוגל ולהפיצו באופן נרחב ברשתות החברתיות. הנראות, חווית המשתמש והאוטומטיזציה יהפכו את האתר לאופטימלי עבור הלקוח הפוטנציאלי ויגבירו את הסיכויים שאתם תיבחרו מכל מתחריכם, להזניק את המשרד שלכם קדימה ולעזור לכם לפרוח ולשגשג.

תמיד פה עבורכם!