קידום אתרים אורגני- 5 הכללים שכל בעל אתר חייב להכיר!

פוסט קידום אתרים אורגני

אם אתה בעל אתר או בעל עסק ואתה רוצה להתחיל להזרים תנועה אורגנית לאתר שלך, הגעת למקום הנכון! הפוסט הקרוב הולך ללמד אותך מה הם 5 הדברים החשובים ביותר לקידום אתרים אורגני, ואיך בכלל כדאי לך להתחיל לקדם את האתר שלך.

seo – search engine optimization או בעברית קידום אתרים אורגני (בעזרת אופטימיזציה של האתר למנוע החיפוש של גוגל), הוא תחום גדול ורחב מאוד, וכל תפקידו, הוא לאפשר לאתרינו לקבל תנועה טבעית ואורגנית של גולשים לאתרינו. 

קידום אתרים אורגני, כשמו כן הוא, מאפשר לנו להזרים תנועה אורגנית לאתר שלנו, ובעצם לחזק את כח הדומיין שלנו מבלי להשקיע סכומי כסף גדולים בקמפיינים ממומנים ברשתות הפרסום השונות. 

אמנם לא נצטרך להשקיע תקציבים מנופחים בפרסומים, אך כן נצטרך להשקיע הרבה זמן, משאבים ואולי אפילו כסף בכדי לחזק את האתר שלנו לטווח ארוך. קידום אתרים אורגני נעשה בשני מישורים עיקרייים: בתוך האתר (נקרא- on site) ומחוץ לאתר (נקרא- offsite).

כעת אציג לכם 5 טיפים חשובים עם פעולות שתוכלו להתחיל לעשות בתוך האתר (on site) שלכם, מיד בתום קריאת המאמר, ויוכלו להוות בסיס טוב עבורכם להתחלת הקידום האורגני.

1. בצעו מחקר מילות מפתח

ראשית, עלינו לבצע מחקר מילות מפתח, בעזרת הכלי למחקר מילות מפתח של גוגל. 

מה זה בעצם מילות מפתח ומדוע אנחנו בכלל צריכים אותם? טוב ששאלתם!

מילות מפתח, או יותר נכון ביטויי מפתח, הם ביטויים יחודיים שעליהם נוכל לבנות את אסטרטגיית התוכן שלנו ובכך לחזק את האתר שלנו לטווח הארוך. עלינו להשתמש בביטויי מפתח שקשורים לתחום הפעילות של האתר שלנו, כך שברגע שיחפשו את הביטוי המסוים, הגולשים יוכלו למצוא אותנו בתוצאות החיפוש של גוגל בקלות. ביטויי המפתח שנבחר, חייבים להיות קשורים באופן כזה או אחר לשירותים שאנו מספקים, ולא נרצה לקחת ביטויים שאינם קשורים כלל לתחומי הפעילות של החברה שלנו. חשוב להקפיד להשתמש בביטויי מפתח בעלי נפחי חיפוש של 10-1000 חיפושים בחודש, ובעלי תחרות נמוכה עד בינונית. תוכלו להעזר בתמונה בכדי להבין טוב יותר.

הכלי למחקר מילות מפתח- גוגל

2. סננו מתוך הרשימה את מילות המפתח הרלוונטיות ביותר עבורכם

לאחר שהוצאתם רשימה של מילות מפתח עם חיפושים אפשריים על ביטויי מסויים, סננו את הרשימה כך שרק הביטויים הרלוונטים ביותר לעסק שלכם יופיעו בה. אל תנסו לקדם ביטויים שאינם רלוונטים לתחום רק כדי להתברג במקום גבוה בגוגל, כי גוגל עלולה לזהות את זה ולפגוע לכם בדירוג. חשוב מאוד שתקדמו ביטויים שבאמת תוכלו להתברג בהם גבוה, אך גם יתאימו לעסק, וגם יהיה ניתן לשלב אותם בטבעיות בטקסט.

3. שלבו את הביטויים בעמודי האתר

את הביטויים שחקרתם, שלבו בעמודי האתר באופן טבעי כך שהגולשים לא ירגישו שאתם מקדמים את הביטוי. הכניסו אותו לטקסט וכתבו על הנושא הרלוונטי. בעמוד הראשי של האתר, נרצה להכניס את הביטוי ״החזק״ ביותר, זה שנדע שנוכל להתברג בעזרתו במקום גבוה, ונדע שהוא גם יביא לנו הרבה חיפושים רלוונטים שקשורים לתחום העיסוק של האתר או העסק.

4. בצעו אופטימיזציה למילות המפתח

כעת יש לבצע אופטימיזציה לביטויי המפתח ששילבנו בטקסט. אם האתר שלכם בנוי על מערכת הוורדפרס,כדאי להשתמש בתוסף יוסט seo, ובו להגדיר את ביטוי המפתח, המטא טייטל ומטא דיסקריפשן הרלוונטים וכמובן לבצע את כל שאר ההגדרות שהתוסף דורש (תוכלו לראות בהערות .

מטא טייטל- תגית הכותרת שתוכנס למציאת העמוד הספציפי בגוגל.

מטא דיסקריפשן- התיאור שיוצג לגולש ממש מתחת לכותרת העמוד במנוע החיפוש.

הגדרת ביטויי מפתח ביוסט

5. הקפידו על מבנה תקין של האתר

חשוב להקפיד שמבנה האתר יהיה תקין וברור, ושהגולשים יוכלו לנווט בקלות באתר. הקפידו להכניס שמות ברורים לעמודי האתר, כך שגם הגולשים וגם גוגל יוכלו לדעת במדויק מה אפשר למצוא בכל עמוד באתר שלכם. בדקו שכל עמודי האתר נוחים לקריאה וידידותיים למשתמש, ושהתוכן באתר באמת עושה חשק לרצות ולהמשיך לגלוש באתר ולקבל מידע נוסף.

אם תרצו לקבל ייעוץ מקצועי לגבי קידום האתר שלכם במנוע החיפוש של גוגל, תוכלו לפנות אלינו בכל שעות הפעילות, או להשאיר את הפרטים שלכם בטופס מטה ואחד מנציגנו יצור איתכם קשר בהקדם האפשרי. לקבלת פרטי הקשר תוכלו לבקר בעמוד יצירת הקשר שלנו.

ולבנתיים, תוכלו לחזור לעמוד הבית או לבלוג שלנו ולהמשיך את הגלישה שלכם באתר 🙂

תמיד פה עבורכם!