5 טיפים לרענון תוכן ותיק באתר

אחד הדברים היותר בריאים שאתם יכולים לעשות במסגרת קידום האתר הוא לרענן את התוכן שלו. נכון תוכן חדש הוא קריטי לקידום האתר, אבל גם ריענון תוכן ותיק, במיוחד אם הוא כבר לא עדכני, יכול לתרום ל SEO. לפניכם כמה דברים שמאוד כדאי לעשות באתר כדי לאפשר לו לזנק בעליה.

  1. הוספת תוכן – בצעו סריקה לאתר שלכם בעזרת סקרימינג פרוג ותבדקו האם הוא הצליח למצוא עמודים עם תוכן דל. לפעמים מתגלים עמודים צפים או ישנים באתר שאפילו מקים האתר לא זוכר שהם קיימים. אם התוכן שם רע, כדאי לשכתב את העמוד מחדש ולשלב בו תוכן איכותי. אם התוכן איכותי, כדאי להוסיף בו עוד לפחות 300 מילים, אבל בתנאי שבאמת לתוכן הזה יהיה ערך מוסף. אפשר להוסיף דוגמאות, להרחיב מידע, לשלב סרטונים  ואינפוגרפיקה.

הערה חשובה: חשוב לשמור על אותה צפיפות מילות מפתח כאשר אתם מוסיפים תוכן חדש. למשל אם מילת המפתח בעמוד שלכם חזרה על עצמה 3 פעמים בטקסט של 300 מילים, החלטתם לעבות את התוכן ל 600 מילים, אז חשוב מאוד לשלב אותה 3 פעמים נוספות.

2. תיקון עובדות בתוכן –  כמו פרסום בגוגל, כך גם תחומים רבים אחרים יכולים להיות מאוד דינמיים. לכן המידע עלול להשתנות כל שנה ולא רק פעם בכמה שנים. מה שיכול להיות נכון ב 2011 יכול להיות כבר לא רלוונטי ל 2021. אם יש לכם מאמר לא עדכני, כדאי לבצע שינויים בתוכן, גם אם מדובר בכותב חיצוני. לאחר ביצוע השינוי יש להוסיף ליד תאריך המאמר: “עודכן לאחרונה” עם התאירך הרלוונטי. זה יעזור לאלגוריתם של גוגל להבין שבוצע ריענון לתוכן.

3. שיפור הסמכותיות והאיכות – עדכון גוגל E.A.T שפוגע באתרים לא סמכותיים בנושאים הקשורים לפיננסים ובריאות, עלול להשפיע על אתר שלכם אם לא תדאגו לתוכן איכותי. התוכן שלכם איכותי מאוד? לא תמיד זה ברור לגוגל. לכן כדאי לסייע לאלגוריתם להבין שאפשר לבטוח באתר שלכם. חשוב להצמיד שם ותפקיד לכל כותב מאמר ואפילו לדאוג לתגית שמרכזת את כל המאמרים שלו במקום אחד. חשוב שבתגית יהיה מידע מפורט על הכותב. את שיוך השם אפשר לעשות בצורה פשוטה מתחת לכותרת הראשית של המאמר. מומלץ להוסיף גם תיבת קרדיט אוטומטית בסוף כל אמר עם שם, תמונה של הכותב ושורה קצרה שמתארת אותו. כדאי גם להוציא קישורים למקורות סמכותיים, זוהי גם דרך לשדר שהאתר שלכם איכותי ומפנה את המשתמשים למקורות טובים.

4. תמלול סרטונים – לא אחת נתקלתי בעמודים באתר שכוללים סרטון בלבד וכותרת. זה לא ממש מזמין את המשתמש לצפות בו כי לא תמיד הוא נמצא במקום שבו הוא יכול להאזין לסרטון. במקרה כזה כדאי לתמלל את הסרטונים ולהוסיף את הטקסט מתחת לסרטון. יש לחלק אותו לפסקאות ונקודות כך שכל אחד יצליח לקרוא את הקטעים הרלוונטיים לו. כדאי במיוחד לעשות זאת בסרטונים שהם המלצות או מדריכים לשימוש.

5.שינוי מבנה –  עוד בעיה שאני מגלה בלא מעט אתרים היא טקסטים ללא כותרות ביניים, חלקוה לפסקאות, מספור, סרטונים ותמונות. יש לכם טקסטים כאלה באתר? מאמרים שהם פשוט גוש טקסט אחד בלתי נגמר? מאמרים כאלה אינם טובים למשתמש ואין לי בכלל ספק שתגלו שאחוז הנטישה בהם די גדול. לכן כדאי לחלק את הטקסט לפסקאות ולעשות שימוש בכותרות ביניים ואלמנטים נוספים כמו למשל הוספת תוכן עניינים כאשר מדובר במאמר ארוך במיוחד (מעל 1000 מילים).

תמיד פה עבורכם!